Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0110650   Iniciació a la programació: Scratch
2015-2016   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2016 - 15/7/2016 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Descripció i organització: El curs s'organitza en temaris, al final de la qual, els participants han de lliurar diverses activitats que reforçaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es crea un espai de debat sobre el mateix temari on es poden apuntar el dubtes que apareixen durant el curs. L'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne.
Aquest curs de programació bàsica és eminentment pràctic, i si bé és important entendre els conceptes, és del tot necessari la realització dels exemples i dels exercicis presentats en la documentació. Si no es fa així, és complicat assolir els coneixements que es presenten i avançar en un futur, de forma autònoma, en conceptes de programació més complexes. Com més programes més aprens.
Scratch és un llenguatge de programació visual, creat per la gent del MIT i enfocat als més petits, de 7 anys a 99 anys amb el que es poden crear històries animades. Scratch a l'aula serveix entre altres coses para:
Desenvolupar el pensament lògic i algorítmic
Desenvolupar mètodes per solucionar problemes de manera metòdica i ordenada
Tenir la possibilitat d'obtenir resultats complexos a partir d'idees simples
Treballar cadascú al seu ritme en funció de les seves pròpies competències
Aprendre i assumir conceptes matemàtics: coordenades, variables, algorismes, aleatorietat
Aprendre els fonaments de la programació
Usar diferents mitjans: so, imatge, text, gràfic?
Possibilitar l'aprenentatge col·laboratiu a través de l'intercanvi de coneixement
  
Objectius   Utilitzar l'ordinador com a eina pedagògica, amb la creació de presentacions i simulacions
Conèixer l'scratch com a eina de programació.
Descobrir i conèixer els usos pedagògics d'aquesta eina i compartir-los.
  
Continguts   Mòdul 0. Algoritmes i programes
Mòdul 1. Què és Scratch?com s'obté. Descripció interfície de programació.
Tasca1.1. He instal·lat
Mòdul 2. Els primers programes. Funcionament del blocs.
Tasca 2.1: Lliurament del exemples explicats en l’apartat teòric.
TAsca2.2: Canvi de mida i posició d’un personatge
Tasca 2.3: Manipulació d’objectes
Tasca 2.4: Dibuixar figures geomètriques
Tasca 2.5: Perseguint el ratolí
Mòdul 3. Els blocs iteratius i condicionals.
Tasca 3.1: Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Tascat 3.2: Un laberint
Mòdul 4. Variables
Tasca 4.1: Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Tasca 4.2: velocitats
Mòdul 5. Interacció entre objectes
Tasca 5.1 Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Tasca 5.2: les vides d’un personatge
Tasca 5.3: Millorar el laberint.
Mòdul 6. Llistes
Tasca 6.1 Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Mòdul 7. Procediments
Tasca 7.1 Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Mòdul 8. Clon
Tasca 8.1 Presentació dels exercicis explicats en l’apartat teòric.
Mòdul 9. APP Inventor

Mòdul1. L’usuari a de presentar la documentació necessària per justificar que té instal·lats tots els elements necessaris per la realització del curs.
Mòdul 2-8. L'usuari ha d'entendre els conceptes amb la presentació de diversos exercicis. Es valorarà la utilització de:
Estructures de decisió
Estructures d'iteració
La creació de jocs senzills i animacions amb seqüència, estructures de decisió i iteració
La utilització d'estructures d'iteració Iteracions
Programació orientada a esdeveniments
Saber establir els Requeriments del programari, disseny i implementació
La utilització correcte de variables
La utilització de Procediments i funcions, generalització
La estructuració modular dels programes (modularitat)
La utilització dels recursos de Sracth.
Mòdul 9. No hi ha activitat d'avaluació, només es tracta de veure les similituds amb l'scratch.
  
Observacions   La Taxa del curs pels socis és: 45 €
  
Formador/a   E. Creus
  
Avaluació   Pla d'avaluació:
Tasca. Què és Scratch? Com s'obté. Descripció interfície de programació
Tasca . Lliurament del exemples explicats en l’apartat teòric.
TAsca. Canvi de mida i posició d’un personatge
Tasca . Manipulació d’objectes
Tasca . Dibuixar figures geomètriques
Tasca . Perseguint el ratolí
Tasca .Un laberint
Tasca . velocitats
Tasca .les vides d’un personatge.
Tasca. Clon
Es valorarà la utilització de:
Estructures de decisió
Estructures d'iteració
La creació de jocs senzills i animacions amb seqüència, estructures de decisió i iteració
La utilització d'estructures d'iteració Iteracions
Programació orientada a esdeveniments
Saber establir els Requeriments del programari, disseny i implementació
La utilització correcte de variables
La utilització de Procediments i funcions, generalització
La estructuració modular dels programes (modularitat)
La utilització dels recursos de Sracth.
  
Requisits de  certificació   Certificació:
El participant aconseguirà una avaluació positiva del curs quan:
a) Amb la realització i la presentació d'un seguit d'activitats proposades com obligatòries, val a dir que també hi haurà activitats voluntàries que permeten al participant aprofundir més en els continguts del curs
c)Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un (100%) de les activitats obligatòries proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció
- Fer un projecte final on s’apliquin els conceptes apressos.
  
Persones  destinatàries   Destinataris:
Professorat de cicle superior de primària i secundària obligatòria i formació professional. Per exemple en l’assignatura de tecnologia de 4t. d’eso un dels seus continguts diu textualment: «Ús de l’ordinador com a element de programació i control» l’scratch pot ajudar a aconseguir aquest contingut.
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 08/06/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).